dinsdag 7 april 2009

De improvisatie estafette


Alweer bijna één week geleden kreeg ik hem in mijn schoot geworpen, maar pas nu ga ik er iets mee doen. Een stokje of tag van haar. Ik had het stokje als eerste gezien bij haar en later na ook bij vele anderen. Ik ben alleen langzaam te druk met andere dingen. Maar nu na een weekje blijkt het toch wel weer uitgekauwde hap te zijn, die bijna op elke willekeurige weblog te vinden is geweest en nu kom ik dus eindelijk (een beetje te laat, met mijn lijstje tevoorschijn. Maar dat is dan ook mijn eigen schuld, dan had ik maar sneller een lijstje moeten maken. Het is trouwens een hele waslijst (15+) vragen, dus ik zal het je niet kwalijk nemen als je na 5 vragen en antwoorden alweer afhaakt.


Nou daar komen ze:



Wat is op dit moment jouw obsessie?

Ik heb eigenlijk helemaal geen dwangmatige gedachten. Ik kan mezelf over het algemeen redelijk goed in toom houden en weet die controle ook heel goed te handhaven. Maar als er dan toch iets is, dan is het wel dat ik toch eindelijk wel eens een datum prikken om met haar in het bootje wil stappen.


Wat draag je nu?

Een donkerblauwe spijkerbroek van Hugo Boss, een witte blouse met blauwe en bruinige streepjes van Tommy Hilfiger, zwarte veterschoenen van Van Lier en een T-shirt (wit met ronde hals) van Alan Red. Zoals je ziet heb ik bij een aantal mensen wat kleding geleend. Jongens jullie krijgen ze binnenkort weer terug.


Doe je vaak een dutje?

Een dutje....nee...ik ben een avondmens, dus ik val niet perongeluk in slaap. Vroeger toen Marlieke en ik nog in ons appartementje woonden, dan kwam ze meestal een stuk later thuis van het werk en dan dommelde ik wel eens weg tijdens twee Vandaag, maar dat was nog in onze kinderloze periode.


Wie heb je voor het laatst een knuffel gegeven?

Vanochtend was Emma de laatste.


Wat zou je willen veranderen?

Ik ga net als Obama voor een wereld zonder kernwapens. En toch geloof ik niet dat de USA dan toch niet voor de zekerheid een paar nukes achterhoud.

Verder zou ik de A2 tussen afslag Weert en knooppunt Batadorp zodanig willen verbreden zodat Marlieke elke dag file vrij heen en weer naar haar werk kan pendelen.


Wat wordt het avondeten?

Nou dat bepaal ik vanmiddag pas als ik in de Appie voor de schappen sta.


Wat heb je voor het laatst gekocht?

Net tijdens de lunch twee halve broden bij de bakker.


Waar luister je nu naar?

Naar de webradio, iets van Radio 10 Gold met alleen maar nineties muziek.


Welk weerstype is jouw favoriet?

Ik hou van droog weer met een zacht briesje en dan maakt het niet uit of het 10 graden vriest of dat het 25-35 graden is. Als het maar gen kwakkel weer is, waar je niets mee kunt.


Hoe laat sta je gewoonlijk op?

De wekker gaat om 6.15 uur af. Maar na een paar keer snoozen wordt het toch alweer snel half zeven. En een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de biologische wekker bij Esmée en Emma.


Wat is je doel?

Mijn twee lieve dochters op te voeden tot twee keurige meiden en ervoor te zorgen dat ze niets te kort komen. En dat we natuurlijk alle vier zo lang mogelijk gezond en gelukkig kunnen zijn.
Oh ja...en nog 5-7 kilo afvallen voordat we in juni op vakantie gaan.


Zeg iets tegen de persoon die je getagged heeft.

Door, bedankt voor het stokje. Ik hoop dat ik hem naar tevredenheid heb uitgevoerd.


Wat is jouw favoriete vakantieplek?

Ik heb een heerlijke tijd gehad aan de Spaanse Costas en de Balearen (Mallorca), maar mijn favoriete vakantieplek blijft toch El Gouna in Egypte.


Panorama_el_gouna_2



Welke films kan je keer op keer bekijken?

Lord of the Rings (extended version), Gladiator en Indiana Jones.


Gladiator_2


Wat is jouw favoriete theesmaak?

Kersen. Ben eigenlijk meer een koffieleut.


Wat lees je op dit moment?

Ahum....niets eigenlijk. Ik lees alleen tijdens vakantie.


Hoe ziet het landschap van je gedachten eruit?

Zoals ik vroeger als kind een landschap tekende: een licht glooiend landschap met op de achtergrond groene heuvels. Een paadje dat de diepte inloopt en een kabbelend beekje. Her en der verspreid een paar fruitbomen (met appels erin natuurlijk).


Wat is de laatste quote die indruk op je heeft gemaakt?

Dat is eigenlijk de quote die ik nu tot mijn levensfilosofie heb omgedoopt:

"Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt"


Welke vaardigheid zou je willen hebben, wat jezelf betreft?

Dat ik me iets minder snel laat afleiden en dat ik eindelijk zou weten welke kant ik op wil gaan met mijn werk.


Waar wacht je op?

Eh... nergens op eigenlijk. Tot ik dit berichtje af heb natuurlijk.


Verslaafd aan...

Lekker eten, internetten.


Ik ga dit stokje niet naar andere mensen gooien en ik zal ook niemand taggen. Ik gooi het gewoon in de lucht en diegene die hem toch vangt mag hem overnemen. Dat is nog eens een creatieve vorm van een estafette een beetje een improvisatie estafette.

Geen opmerkingen: